قابلیت Auto SR ویندوز برای ۱۲ بازی عرضه شد

قابلیت Auto SR ویندوز برای ۱۲ بازی عرضه شد
0
(0)

شرکت مایکروسافت برای اولین‌بار قابلیت Automatic Super Resolution ویندوز را برای ۱۲ بازی عرضه کرده است.

شرکت مایکروسافت بالاخره تکنولوژی رزولوشن‌محور خود را عرضه کرد. این شرکت اولین اطلاعات فناوری Automatic Super Resolution یا Auto SR را اعلام کرده است و فهرست اولین آثاری که از آن پشتیبانی می‌کنند، مشخص شده است. البته برخی‌از این آثار همین حالا هم از فناوری‌های آپ‌اسکیل بهره می‌برند.

همچنین فناوری ردموندی‌ها فعلا محدود‌به پی‌سی‌های Copilot+ با پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon X Elite است. مشکل اینجا است که این پردازنده‌ها فعلا عرضه نشده‌اند؛ پس با وجود عرضه فناوری Auto SR، هنوز به‌طور رسمی نمی‎‌توان از آن بهره برد. دیگر نیازمندی‌های این فناوری ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 یا بالاتر، نمایشگر 1080p یا بالاتر و آخرین درایورها و روشن کردن آپدیت خودکار است.

فهرست آثاری که از Auto SR بهره می‌برند به شرح زیر است:

7 Days to Die
BeamNG Drive
Borderlands 3
Control
Dark Souls III
God of War
Kingdom Come: Deliverance
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Sekiro: Shadows Die Twice
Sniper Ghost Warrior Contracts 2
The Witcher 3: Wild Hunt

البته این فهرست نهایی نیست و مایکروسافت همچنان در حال آزمایش این قابلیت است. این فناوری به‌صورت دستی روی دیگر آثار هم فعال خواهد شد. غول فناوری آمریکایی راهنمایی برای Auto SR منتشر کرده است؛ هرچند باتوجه‌به عدم عرضه پردازنده‌های کوآلکام، فعلا این راهنما کاربردی نیست. اولین لپ‌تاپ‌های دارای این پردازنده در میانه ماه ژوئن عرضه خواهند شد.

فناوری Auto SR بهبوددهنده عملکرد جذابی به‌نظر می‌رسد. این قابلیت بدون درنظرگرفتن پردازنده گرافیکی کار خواهد کرد؛ هرچند هنوز مشخص نیست کدام پردازنده‌های گرافیکی از آن پشتیبانی خواهند کرد. این فناوری با دیگر قابلیت‌ها مثل AMD RSR و ابزارهای سوم‌-شخص مثل Lossless Scaling رقابت خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید